tisdag 29 november 2016

Tisdag den 29 november

Om mindre än två dygn åker jag till Kap Verde. Flyget går kl 8 på torsdag morgon och för att inte missa incheckningen har jag bokat rum på STF:s Jumbo-vandrarhem på Arlanda. Den bokningen via webben kostade mig 450 kr som icke STF-medlem. Det är billigare än om jag skulle välja att åka samma morgon hemifrån, med taxi (bussarna går inte kl 4-5 på morgonen) -> pendeltåg/buss/snabbtåg/pendel -> Arlanda. Så efter lunchfodringen av hästarna åker jag till Arlanda. Det är nära nu...


På torsdag landar Thomas Cook Airlines stora kärra på ön Sal i Kap Verde.
Sen åker jag transferbuss till Santa Maria som syns på bilderna här nedanför.


På piren rensas fisk då fiskarna kommer tillbaka till Santa Maria med dagens fångst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar