måndag 16 maj 2016

Måndag den 16 maj
Sitter nu på bussen. Jag är på väg!

Efter det, pendeltåg och nu tåg Skön komfort och bra musik i lurarna gör att jag mår bra. Jag kände att pärondrycken jag har med mig är aningen spetsad med ädlare drycker.
Här har jag tågat klart och har kommit fram.

Hemma hos P har vi inspekterat ägorna och inventerat vad som bör göras i närtid, i de närmaste omgivningarna. Att stängsla in delar av parken bakom huset så att hundarna kan röra sig fritt utan att komma ut på bilvägen har gjorts för ett antal år sedan men det är dags att göra om det helt. Det stort jobb kan man konstatera, som bör leja hantverkare till. Att samla upp vedklabbar som ligger sprida på marken efter man fällde träd på tomten och att klyva dessa kommer ta lång tid och kräver att man bygger ny förvaringsplats för huggen ved...
Vi har lyft in den tunga kombinerade sågen/svarven från bilsläpet till bänken i garaget (vilken vi först fick rensa på skräp). Därefter bytte vi till sommardäck på släpet. Jag har sen använt klyvyxan och huggit klampar till ved och lagt på York i nuvarande vedbod.  Att hugga ved, är en syssla jag gillar.
Kollade lite på film senare på kvällen då det blev mörkare ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar