torsdag 19 maj 2016

Torsdag den 19 maj
Jag är den första som kommer upp på morgnarna. De andra två fria seniorerna är vana att sova längre än jag. Nåväl, jag har försett mig med frukost, så det är inget problem att vara uppe själv. Den ena hunden har också kommit upp och verkar för närvarande acceptera att jag och han själva är uppe. Förut har han skällt konstant, ändå till P eller E tystar den hunden. Nu på morgonen var det några skall men sen blev det lugnt och tyst.


Jag vill dra igång och fixa ett ställe för vedklabbar att torka bakom nuvarande vedboden men vi har inte kommit så långt som till att bygga upp en enkel konstruktion så jag kan börja hugga ved och stapla på den nya platsen. Jag ville ha tre till sex lecastenar i botten som allt ska stå på men här finns nu bara finare stenar/plattor att ha som grund. Fick nu några idéer, samtidigt som P monterar det nya trädgårdsbordet.



Resultatet är en konstruktion som har två stolpskor och de bakre benen står på två finare sten plattor. De kan ersättas om det skulle önskas och det hela känns som en tillräckligt stabil konstruktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar