fredag 1 juli 2016

Fredag den 1 juli.
Håller på att packa och göra en matsäck med dryck och ätbart att ha på väg upp till Hälsingland.
Resten av familjen stannar hemma för att ta hand om allt man behöver ta hand om hemma så det är bara jag som åker norrut. Mysigt med en egen liten roadtrip.

Kom iväg kl 12.30 och efter tankning i Uppsala såg jag istället för skyltning mot E4, väg 272 över Östervåla och Gysinge, en väg mina föräldrar ofta valde då de åkte på semester norrut med husvagn. Så nu har jag fortsatt på den mindre men vackrare vägsträckan. Kommer ta en kortare paus i Gysinge.








Redan har sen fortsatt i regnväder men i Hälsingland drar molnen bort och solen skiner på sitt vackraste sätt. Hänförd stannar jag till när och där under färden, för att fotografera än det ena, än det andra. Naturen och husen är fantastiskt vackra och typiska för Hälsingland.



Väl hemma på gården där pappa växte upp, tar Stefan emot och bjuder på såväl mat som enastående gästfrihet. Vi sitter senare på trappen och spelar gitarr och banjo tills det ljusnar. Kommer i säng efter klockan 3 på morgonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar