måndag 4 juli 2016

Måndag den 4 juli
Stefan har åkt till sitt arbete och jag vaknar klockan 8. Då jag går ut på plan framför huset känner jag att solen värmer gott.  De progressiva glasögonen försvann någon gång igår och jag vet inte var. De kan ha hängt i skjortan och fallit var som helst igår så jag har börjat leta där jag gick igår, på gården. Hittar tyvärr inte glasögonen här så det troligaste är att de ramlat någon gång då jag var på Delsbostämman. Synd men de kanske kan hittas hela?
Har efter det plockat undan lite i köket här på gården och diskat allt som stod odiskat. Nu är det dags för frukost.

Sen åker jag ner till Delsbo via härliga vyer. Besöker Anna-Lena och Olles gård och träffar sonen och sonhustru som nu driver all verksamhet här.



De äldre har åkt att sola och bada, så jag åker vidare och badar på ett ställe i södra Dellen, innan jag åker norrut till Fönåker och Ora. Båda ställena har fantastiska sandstränder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar