fredag 16 december 2016

Fredag den 16 december.

Relativt lugn dag. Spelat både gitarr och munspel på marknaden där Bruno och många andra arbetar och har arbetat, under många år.

På vägen hem såg jag en parkeringsplats för frukt-skottkärror. Men jag vet det finns fler ställen, där de parkeras.


En del promenad idag men uj vad det blåser. Och från igår har det varit molnigt och (hemska tanke) rent av... kallt.
Kan vara så här några dagar har vi hört.


Ikväll kommer jag troligen spela med en Djembetrummande lirare jag mötte och lirade med, på gatan idag. Paco-Drummer ska spela på Buddy's bar ikväll och han bjöd upp mig på scen ikväll att lira med honom. Det är favorithänget här i stan på kvällen. Kul att erbjudas att spela på den etablerade scenen, med en bra trummis!



Senare på kvällen gick vi ner till bargatan, lite för tidigt för Buddy's, så vi fortsatte till en bar, i utkanten på andra sidan av bargatan, där två killar lirade skönt och sjöng bra. Vi tog en öl där. Efter ett tag dök en till kille upp, med en trumma. Vi kollade på filmen från inspelning med mobilkameran tidigare, vid Paco's och mitt första möte idag, då vi och Paco spelade på en gata. Jag tog med den och visade trummisen. Han log stort och berättade att de inte spelar på Buddy's förrän på söndag och måndag.


Ikväll var det skönt att sitta ner och lyssna på Paco, då han spelade med dessa två kompetenta musiker. Efter nån timme gick jag hemåt för att softa på rummet, innan läggdags. Mitt sällskap för kvällen gick som vanligt vidare till några andra ställen, till exempel Reggae Bar. Hon brukade alltid återvända till hotellet väldigt sent eller tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar