lördag 13 februari 2016

Lördag 13 februari hemma hos Kalle. Här är några bilder från hans boende,  80 kvm fördelat på sovplats i husvagn, kök, matplats, loungeroom, toa,  dusch och plats för solstolar.












Vi tog en promenad i samhället där Kalle bor. Han visade mig några olika stränder i samhället. 



Och han visade mig att bensinpriset är hälften mot i Sverige. 


Här är busstiderna för snabbussen till Las Palmas.


En granne och vän är på besök efter vår frukost och promenad i stan (som heter Arguineguin), Nu sitter vi hemma hos Kalle och sjunger Beatles-låtar på spanska.


Det talades om att vi kan spela på en restaurang nu på eftermiddagen och vi gick dit för att äta och spela.



Här sitter jag nu på stranden. Är för första gången helt för mig själv utan några andra bekanta. Det känns bra, att avstå från det sociala spelet som kan pågå hela tiden, om man inte säger till, berättar att man vill vara för sig själv. 


Min vän Kalle som pratar mer spanska än svenska idag, har åkt till en fest på norra sidan av ön och jag har umgåtts med Miguel på restaurangen där vi sjöng och spelade med varandra. Jag blev trött på fasaden, på det glättiga så på vägen hemåt, mot campingen, gick jag ner till en av stränderna i staden och sa till Miguel att jag ville vara själv. Miguel vandrade vidare och jag är äntligen ensam. Härligt!


Efter badet handlade jag lite bröd, frukt och dryck på vägen hem. Då jag kommer in på campingen,  är solen på väg ner.


Sitter nu i skenet av lysdioderna som får sin kraft från solpanelerna och äter och mår gott av lugnet. Imorgon tar jag buss 91 till Las Palmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar