måndag 15 februari 2016

Måndag 15 februari.

Har vaknat tidigt efter en god natts sömn. Hade öronproppar i öronen så jag slapp höra andras snarkande. Hur jag lät har jag ingen aning om. Sex personer som sover i samma rum. Tar en tidig promenad innan frukost. Det är inte soligt och det blåser en del. Vågorna från havet ger en suggestiv ljudkuliss. Promenaden förlängs med en busstur då jag kom på att jag ska till en musikaffär för att köpa den E-sträng som saknas på gitarren, på Hi Tide. Det var trevligt att spela och sjunga lite igår kväll, först på takterrassen sen i köket.

Tog nu en buss till Vengueta (tror jag det heter) och vandrade därifrån norrut, via det shoppingstråk som kan vara bra att spela på.



Hittade nyss affären jag sökte - den var på väg att öppna. Avvaktar därför över en kopp kaffe på Pancho Damian, så ägaren hinner öppna musikaffären. Återstår att se om jag kan köpa endast en sträng. Han var skeptisk förra gången jag var här och gjorde samma sak för en elgitarr som jag lånade den gången.

Det gick bra att köpa en sträng för 1€. Så nu promenerar jag tillbaka. Det är en ganska ordentligt promenad. Som oftast sjunger jag på Genesis-låtar då jag är ute och går, låtar jag tycker om att sjunga. På så sätt blir vägen aldrig lång, för mig. De som störs - om de störs - behöver inte störas länge. Nu är jag tillbaka på Hi Tide och äter frukost kl 13 lokal tid. Yoghurt, nybakat bröd med korv och ost som pålägg.




Strängat gitarren och spelat lite i köket sen tagit en promenad igen. Sitter på takterrassen och solen gör sig påmind lite då och då men mest är det molnigt och blåsigt.

Fick nyss ett mysigt meddelande från min dotter, som bott på Hi Tide tidigare. Skickade därför henne en hälsning från ägaren av High Tide, Rock, och även en bild med en annan som också var här förra gången vi var i Las Palmas.




Jag har gjort en underbar sallad som jag även bjudit en tredje i personalen på. Härlig med denna vegetariska mat, 'a plain sallad'.  


Snart dags för pressokaffe. Sen en kvällspromenad.  Sa jag att jag älskar det här?


It feels so good now!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar