tisdag 16 februari 2016

Tisdag 16 februari
Har varit ute och köpt nybakat bröd och lite pålägg. Vädret ser ut att bli bättre idag, det vill säga det finns vissa öppningar i molntäcket.



Som vanligt smakar frukost gott, kaffe och bröd med fräscht pålägg känns alltid rätt. Har sen suttit ett tag på takterrassen och spelat och sjungit. Skönt att kunna sitta utomhus och känna att det är behagligt. Tar sen en promenad.


Hittade även ett hus som ser ut att vara byggt av lego, inspirationen är helt klar.


Oj vad jag har gått långt och gått länge. Efter promenaden längs Las Canteras har jag vandrat genom stadens gator norrut, norr om stranden Las Canteras.


Men plötsligt visade sig solen, så jag slog mig ner på stranden och tog av allt utom byxorna. Det var väldigt varmt ett tag men då solen gått i moln, fortsatte jag min vandring norrut.

Här finns många elektronikbutiker och nattkikare verkar vara inne.


Stannade en bit ovanför bebyggelsen och vände tillbaka då jag kommit ganska nära den gamla militäranläggningen.


Har nu stannat till på ett ställe där jag tar en kaffe och en varm sandwich för ungefär 3€.



Det var gott att få lite i magen. Dags att vandra vidare söderut. Ska köpa fler grönsaker till dagens sallad. Det blev en god sallad även ikväll och nu är det fullt hus i köket på High Tide.




Och vi fick en mysig afton med sång och gitarrspel från flera, här på Hi Tide. Det är härliga människor som bor här, såväl gäster som de som arbetar här. Det är tydligt att det inte måste låta bra för att känna bra. Här är några Youtube-klipp från tisdagskvällen:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar