söndag 14 februari 2016

Söndag 14 februari

Känns fantastiskt att vakna med sommarvärmen utanför dörren.
Njuter just nu av en sen frukost utanför Kalles husvagn. Miguel kom förbi med en öl i hand och kollade om Kalle är tillbaka. Vi hälsade på varandra och jag förklarade att Kalle fortfarande är kvar i Arucas. Jag bjöd inte in honom, eftersom jag tycker det är skönt att sitta själv. 


Jag gillar att ta det lugnt, känna värmen och dofterna och höra ljuden här. Om några timmar tar jag bussen till Las Palmas för att bo där en vecka. Dags att ta farväl av denna camping. 




Hade lite dålig tajming då jag kom till busshållplatsen så jag fick vänta nästan en timme. Buss 91 kostar 6.80 € och är snabb, stannar bara vid flygplatsen på väg till Las Palmas. Framme vid busstation San Thelmo tar jag lokalbuss 1 till  Las Canteras.  Bussen kostar 1.40 €.



Efter en stunds vandring längs strandpromenaden, ser jag den välbekanta fasaden på Hi Tide! Hemma igen! Här finns inga vuxna, bara ungdomar. Borde jag vara förvånad? 





1 kommentar:

  1. Härligt!
    Du måste hälsa till kalle så mycket från mig!

    SvaraRadera