lördag 3 december 2016

Lördag den 3 december Härligt väder här kl 10 på förmiddagen. På väg ut till den östra stranden på en promenad.

Redan innan jag åkte ner skrev jag en låt baserad på vad jag läst om Santa Maria:
http://max.shivas.se/music/Elvshand_VandrarPaEnStrand_20161129.mp3

Här finns mycket lavastenar på stranden och vågorna är höga. För riskabelt att bada här. Det är lätt hänt att man slår sig ordentligt på stenarna på botten. Hittade ett ställe där jag var helt själv och det gick att komma i, utan att man gör sig illa på stenarna på botten.



Badade sen på en strand där vindsurfingskolan håller till. Skönt att bada här, där det inte är så mycket folk och att surfa på vågor med kroppen.
Går sen hem för att inte sola för mycket. Sitter nu på balkongen och tar det lugnt.

Efter en middagsvila har jag fått tips av Bruno, på en nytt ställe, jag inte ätit på tidigare, Restaurant Criolo. Här ser jag bara två bord med turister resten verkar vara gamla stammisar på valet. Om maten jag beställt smakar bra är det här ett bra ställe. Inget insmickrande gratis wifi erbjuder de heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar