torsdag 22 december 2016

Torsdag den 22 december
Idag vaknade jag lite senare än vanligt. Många kramar blir det med många i personalen och lite vemod. Vi är många som ska åka, efter en till tre veckors vistelse, men det ser ut som flera i personalen bara kramar två gäster, mig och Malin. Övriga tar de i hand, som brukligt är. Här i bild är hotellets 'allt i allo', han som vet hur allt är byggt och fungerar, självaste hotellägaren. Det är han som byggt hotellet nån gång på 1900-talets slut.


Irene arbetar med frukost-rutinerna, sitter i receptionen och står i baren bredvid poolen. Hon är mycket åker och uppskattad av alla gäster men har bara arbetar på hotellet en månad. Är dessutom regerande Kap Verdisk sprintermästare på flera distanser, upp till 5 km.


Två av flera som städade på hotellet gör rent solstolarna (jag aldrig suttit i) under vår frukost.


Packar och duschar innan en sista promenad på gatorna i Santa Maria.


Paco sitter vid John's affär med en vän, så jag slår mig ner. Visar även filmen från vårt jam dagen innan. Det var uppskattat att se.
Här är interiören från affären.




Sen besökte jag den senegalesiska marknaden och tog farväl av flera med fler kramar. De här två kvinnorna stack till mig en varsin souvenir som tack för annorlunda möten och som gåva. Av Bruno fick jag ett litet musikinstrument.


Många fina människor här, både kvinnor och män. Känns skönt att träffas som vän på besök, än som en souvenirköpande turist.

Bussen som tog oss till flygplatsen var en halvtimme försenad och blev ännu mer försenad då den flera gånger fick stanna på vägen till flygplatsen. Sen var det rekordlånga köer till incheckning av bagage. Planet blev minst 30 minuter försenat men hade medvind till Sverige, så det blev en mindre försening. Flygresan på sju timmar gick bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar