onsdag 21 december 2016

Onsdag den 21 december

Internet på hotellet har inte fungerat på ett tag så jag uppdaterar via D'Angelas wifi.


Internet på D'Angelas fungerar. Sitter på utsidan av restaurangen, på den sida man ser på bilden. Det är också en vanlig promenadväg ner till stranden. Molnigt nu, tror inte det blir något bad idag, heller.


Träffade nyss Paco i Johns affär, så vi passade på att jamma ett tag. Var egentligen på väg att lämna gitarren till Bruno. Paco vill spela mer med mig säger han och han spelar på Buddy Bar ikväll, så jag kan låna gitarren av sångaren, säger han, hmmm...

Idag är sista dagen här, imorgon flyger jag hem. Kanske går jag ut ett tag ikväll. Här lämnar gitarren till Bruno, då han satt och åt lunch med sin syster. Men först spelade och sjöng jag något vid entrén till deras marknad. Började egentligen spela och sjunga på en bar på andra sidan gatan där jag träffade några från vårt hotell men det kändes roligare att gå över till marknaden. Och där fanns en man som sjöng på något annat språk, då jag spelade så jag sjöng lite bakgrundskör till hans sång och gitarrspelet. Det uppskattades.

Har vandrat vidare och längre bort träffar jag några timmar senare, Paco, som nu Är tillsammans med en musiker med ett litet spelbart keyboard.


Musikern är 'Axel på Nefertiti' i Göteborg.




Vi jammade och sjöng en stund nere vid stranden, där de satt då jag kom.



Blir kanske ett möte på scen ikväll, på Buddy Bar...

Vi gick ut och åt på annat håll, innan vi gick till Buddy Bar.


Där fanns ingen Paco eller Axel så det blev inget gemensamt jam för oss, här ikväll. Efter nån timme gick jag själv ner en sista kvällssväng till D'Angela och havet.


Snart sover jag på hotellet men ska kanske packa något innan. Vill inte åka härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar