fredag 13 mars 2015

Fredag morgon, vaknar klockan sju. Idag ska vi hyra bil och åka till någon förutbestämd nationalpark. Det är molnigt nu på morgonen i Las Palmas och känns inte lika varmt som föregående dagar men klockan är inte ens åtta på morgonen.



Efter frukosten som nu är avslutad ska jag gå till Hi Tide och därifrån ska vi till en biluthyrning för att hyra en bil ett dygn, till att börja med.



Hyrde en bil för 30 euro och har sett fina vyer dels från bilen dels från då vi vandrat lite. 



En sån här resa känns fantastisk då det finns så många bedårande vyer.


I Agaete åt vi en mycket god Pizza till bra pris. Högsta toppen på bilden ovanför är den min dotter besteg ensam, några dagar tidigare.



Det är den högsta punkter till vänster av de tre topparna där bakom.




Man kan inte se sig mätt och vill stanna till och kontemplera vid varje ny fantastisk naturvy.



Syns den lilla människan under den stora stenen? Det är fantastiska bergsformationer och vida storslagna vyer här på nordvästra sidan av ön.






Nu är vi tillbaka kl halv åtta på kvällen och jag vill gärna till Sailors Club ikväll efter att jag fick en inbjudan från kvinnan som spelade dragspel i onsdags kväll. Hon och hennes respartner på segelbåten ska spela där ikväll och hon sa att jag också kan få framföra några låtar om jag vill. Där finns alltså de som snart ska korsa Atlanten med sina segelbåtar!


Men jag är på tok för trött efter dagens upplevelser så jag lägger mig efter två kvällssmörgåsar. Underbart att lägga sig och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar