söndag 15 mars 2015

Söndag morgon och frid råder. Det är tyst och fridfullt här nu. Det var det inte inatt. Jo här där jag bor var det lugnt men det finns någon nattklubb helt nära som spelade musik mycket högt fram till morgontimmarna. Då jag vaknade av ljudet, som lät som en eller flera slagborrmaskiner samtidigt med en stor bergsborr, tog jag på mina hörlurar och lyssnade på egen musik istället. Så jag har, trots förutsättningarna, sovit gott och haft en lugn start på söndagsmorgonen.



Nu ska jag ut och köpa frukost.


Här är den diskreta entrén till detta Hostel. Fastigheterna bredvid renoveras men detta hus är fräsch invändigt.



Från takterrassen ser man över gatan till den stora byggnaden till vänster i bild. Innan jag köpte frukost gick jag till Hi Tide för att kanske hinna säga hej då till min kära dotter


Det är 19 grader varmt kl 11 här på förmiddagen.


Min dotter hade gått tidigare, så hon är redan på väg mot flygplatsen eller Sverige.


En italienare där jag bor har demonstrerat espressobryggaren, så det har nu blivit tre koppar gott espresso till frukosten. Ska upp på takterrassen och känna hur varmt det är, innan jag sticker ut igen. Det är varmt och stilren skiner.

Har promenerat långt idag igen. Stannade och pratade med dragspelaren som ska över Atlanten om en vecka och träffade mannen med dreadlocks från Barcelona. Han lämnade kontaktuppgifter om jag kommer till Barcelona så kan vi kanske göra något i hans studio, föreslog han. Han hörde mig spela och sjunga och köra honom i onsdags kväll på baren. Såg även en kille som spelar på såg. Det är ganska unikt här nere men även i Sverige, instrumentets ursprungsland. Då solen var på väg ner gick en surftjej på väg hem, på stranden. Jag såg naturlig skönhet i allt, så jag frågade om jag fick ta en bild. Det var okej.



Sen gick jag till Hi Tide för att hämta några saker min dotter glömde och Christina som arbetar där, som hörde mig spela på baren i onsdags frågade om jag ville följa med om en timme till en jamsession hemma hos folk som bor i ett kollektiv. Vi gick dit tillsammans och kvällen har därefter varit än mer magisk. Här har jag träffat en av de två som liftade med oss från bergen på fredagen och även två andra liftare som vi snackade lite med där uppe. Alla har denna kväll varit såna där kärleksfulla, underbara individer, såna som jag älskar att träffa.

Här är en ganska lång spellista, med inspelningar från söndagskvällen:

MaxB - in a jam session in Las Palmas



Vilken underbar kväll med mycket gemensam musik och samvaro i musiken.










Innan jag gick hem avslutade jag mitt besök med att framföra 'In my world'. Jag har från flera boende i kollektivet fått en stående inbjudan, att jag är välkommen när jag vill.

Tillbaka på mitt Hostel möter jag ägaren som steker lite nattmat, som han även erbjuder mig. Jag tackar ödmjukt nej och bjuder honom på ett glas Captain Morgan. This is my life!
This is my life!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar