torsdag 5 mars 2015

Fredag och det regnar. Vi är på väg till klinik med en av hästarna som har varit halt ett tag. Jag är tvungen att vara med vid lastning i släp och det tog lite tid att lasta men gick ändå ganska bra. Det krävs två vana personer för att få hästen att gå in i släpet och det kan ta allt från tio minuter till uppåt en timme. Nu tog det ungefär en kvart.


Det tar tid på kliniken, många timmar och en hel del av den tiden är väntetid.

Vår dotter åker till Kanarieöarna idag. Det var tänkt att hon skulle åka med en kompis men precis som för två år sen har kompisen nu backat ur i sista stund. Det innebär att vår dotter åker ner själv och blir ensam därnere. Och precis som för två år sen har en tanke börjat gro i mitt huvud, då jag sitter här och väntar på att nästa bedövning ska börja verka. Läkaren som sjukskrivit mig på grund av utmattning på arbetet, har sagt att jag ska vara ute mycket, att jag ska ta många promenader och bara göra sånt jag tycker om att göra. För mig innebär en resa till sommarvärmen på Kanarieöarna den rekreation jag så väl behöver nu. Dottern har planerat utflykter till flera nationalparker och det låter perfekt för mig, som ska ta många promenader. Ja, nu har jag bestämt mig! Jag ska boka flygbiljett tur och retur och ordna boende, så att jag kan lämna alla krav och måsten bakom mig, under en av de tre veckor jag är sjukskriven för att återhämta mig. Ett mycket intressant perspektiv har plötsligt öppnat sig. Ser nu fram mot att komma hem från den här hästkliniken, så att jag i lugn och ro kan kolla möjligheterna för en rekreationsresa.

Äntligen klara på kliniken, efter fem timmar. Besöket avslutades med att en reporter från en hästsporttidning kom för att göra ett reportage och fick använda vår vän som fotoobjekt.


Har efter kliniken tagit längre promenad med hunden och sen lagat och serverat mycket god mat och den var en njutning både att tillaga och äta. På kvällen såg vi en film och då min livspartner under en paus tog hand om det sista för dagen med hästarna i stallet, hann jag sjunga in några sångfiler som en musikvän beställt. Efter filmens slut har jag fått ett meddelande från vår dotter att hon har kommit fram till Las Palmas och har kommit tillrätta på stället hon ska bo på. Härligt vilken dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar