onsdag 4 mars 2015

Startar en blogg med namnet Elvshand. Det var min mormorsmors efternamn och jag gillar det. Här sitter jag i hennes famn och min storebror låtsas köra bilen, en Ford Anglia.


Vi hade mycket att göra, mer än jag orkade med. Hade svårt att koppla av efter arbetet och svårt att sova på nätterna. Det enda rätta var att jag besökte läkare som sjukskrev mig i tre veckor. Läkaren sa att jag ska ta promenader i naturen och bara göra det jag tycker om att göra. Men det tar tid att koppla av och lämna tankarna bakom mig. Många gånger dyker de upp, tankarna på allt som måste göras men som jag har svårt att hinna med. För att få distans till allt, har jag valt att åka hemifrån, så jag enklare ska kunna släppa tankarna på allt som måste göras. Så jag är nu hemma hos pappa i en annan stad och gör så lite som möjligt. Läkaren sa att det är allvarligt och att jag ska ta promenader i naturen och att jag ska göra det jag tycker om att göra. Det jag tycker om att göra är att spela gitarr och sjunga, så jag har tagit med mig gitarren hit. Har riggat upp gitarren, mikrofon, loop-pedal och förstärkare så jag på ett sätt kan efterlikna live-situationen, då man spelar ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar