tisdag 17 mars 2015

Tisdag morgon, sista hela dagen i Las Palmas, på Kanarieöarna.
Det är skönt att vara här, så skönt att jag inte vill åka hem imorgon men, det är ofrånkomligt, jag måste. Tänkter snart ta bussen till södra sidan av stan för att gå på promenad i de södra delarna idag. Såg bara lite av den delen igår. Först frukost med gott italienskt kaffe.



Jag tog buss 12 till de gamla stadsdelarna och vandrade där ett tag innan jag påbörjade vandringen tillbaka norrut.



Det finns många fina hus i de gamla stadsdelarna.


Tillbaka på strandpromenaden på västra sidan, kom Hubert, holländare från Hi Tides upp jämsides med mig och berättade om sin dag, som var den bästa i hans liv!

Han hade idag fått kontakt med en kille (en militär) som skulle hyra ut ett rum till honom, hemma hos sig, till ett bra pris. Sen hade han även träffat en tjej som bor här i Las Palmas, som inte kan engelska men vill lära sig, samtidigt som hon kan lära honom spanska. De ska träffas snart igen. Hubert såg lycklig ut.



Jag bjöd hem honom på ett kopp expresso och ett glas Captain Morgan, uppe på takterrassen där jag bor och han fick kontaktuppgifter från detta ställe, där jag bor, om han av någon anledning vill välja boende här. Det kan kosta 200 euro i månaden här och är därmed lite billigare än boendet han blivit erbjuden (350 euro).
Vi avrundade hans besök med att byta mailadresser med varandra. Nu på kvällen ska jag promenera till en restaurang, där jag ska äta lasagne.

Hemma igen efter en måltid som var för liten men god, så nu är det dags för tonfiskmackor.

Jag är uppriktigt ledsen över att jag ska åka hem imorgon! Bu, så tråkigt att inte kunna stanna längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar