lördag 7 mars 2015

Lördag morgon efter frukost på turkisk youghurt på burk med musli. Det smakade bra. Har av en musikvän fått ett nyskapat backtrack till Genesis låt: Carpet Crawlers, en låt jag älskar att sjunga. Skickade nyss ett kompletterande sångspår till en annan musikvän, han jag skickade filer till igår kväll. Jag hade visst glömt en vers...

Har testat att sjunga till backtracket av Carpet Crawlers nu på förmiddagen, för att känna hur det känns. Härligt att vara hemma, en lugn lördagsmorgon. Efter det tog hunden med mig ut på en långpromenad.



Efter god mat som blev över från igår - kompletterad med stekta ägg idag, är det dags att åka hem till Marre och spela med ett gäng jag inte spelat med förr. Ska bli intressant. Tar med saker jag tror kommer till användning under kvällen.


Ingen dålig kväll alls, tvärtom. Kul att träffa andra musiker i musiken och i umgänge över god mat och dryck. Det blev några livliga sessions. Samtidigt var det ett bra tillfälle att skapa nya kontakter. Trummisen är bra och om vi båda har tid, finns möjlighet till framtida musikaliska utbyten. Han har också gjort covers på gamla Genesis-låtar.





Har nu kommit hem och lyft in musikgrejerna och väntar till imorgon med att bära upp sakerna till studion. Dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar