tisdag 10 mars 2015

Onsdag morgon, solen är på väg upp över horisonten. Gick upp före kl fem och trots förvånansvärt intensiv trafik han jag parkera och komma med tvärbanan kl 6.30. Sitter nu på pendeln på väg till Arlanda.

Väl ombord på flygplanet. Om en kvart ska planet iväg. Skönt, dags för flygplansläge.





Flygresan gick bra och jag är framme på mitt Hostel. Ska ut och äta libanesisk mat med min dotter.

Cristina, en vän från hennes Hostel har tipsat om ett litet jam på en bar. Vi fortsatte kvällen på baren, där människor från olika nationaliteter spelade och sjöng. Det fanns gitarrer och folk som även spelade följt, trumma och dragspel. Hon som spelade dragspel har i sin segelbåt nere i hamnen även gitarr och elektriska keyboards, två stycken. Det ena sa hon att hon använder då hon spelar på gator och torg. Hon har seglat från Holland hit och ska snart korsa Atlanten, med segelbåten. Jag spelade en av mina låtar (In my world) och improviserade ett reggae-komp till Alex, en kille som sjöng olika texter. Hon med dragspelet bjöd in mig till Sailors Bar på fredag då hon håller i musiken där.
Kul, ska bli skönt att sova nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar