onsdag 4 mars 2015

Passar samtidigt på att hjälpa pappa rensa i huset. Man hinner under en livstid samla på sig ganska mycket. Åker till stadsmissionen och återvinningsstationen med en hel del.


Där på återvinningsstationen passerade jag en kille (gubbe) som hade en elgitarr i handen. Han har inte spelat på den på 20 år sa han, så det var dags att - just det - att lämna över den till mig! Jag har fått hem den till pappa och har testat den. Har egentligen ingen aning om vad det är (för skräp) men den känns bra och det låter bra om båda mikrofonerna.



Han stod och vägde gitarren i händerna och såg ut att tveka, då jag passerade, så jag föreslog att gitarren ska få fortsätta ett tag till.



Har provspelat gitarren ikväll. Låter inte bäst men det kanske beror på mig mer än gitarren?

https://www.youtube.com/watch?v=zW58DkVnqvw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar